Ucapan saya

Selamat datang d'blog saya,yang serba sederhana.



blog ini terbina untuk meluahkan perasaan dan mengisi waktu yang kosong. kepada penulis blog yang telah menyalin atau mencetak karya yang ada dalam blog ini,tanpa seizin saya,di harap me-delete daripada blok anda.



Terima kasih,,atas kerja samanya n perhatianya,,saya sangat menghargainya..

Selasa, 30 November 2010

Tak Ada yang Abadi! 1

Pagi ini Elis datang kesekolah agak cepat dari biasanya.
Sesampainya di kelas,Elis melihat cowok cakep di kelas yang nak sama Elis sudah datang duluan dari Elis.
Tak biasanya itu cowok yang mengisi kelas tepat pada waktunya.apalagi sebelum bil masuk berbunyi.

Duh cowok,memang rajin datang pagi pagi biasa arr kegiatan rutin nak nyontek PR atau menghibur teman teman yang lain.

"pagi Elis,awak sudah Datang?.tak biasanya pagi pagi sudah datang,tadi malam mimpi apa sih?"
goda Andri sambil mata berkelap kelap.

"mimpi?.mimpi'in awak jadi kingkong tau tak?"jawab Elis sinis.

Terkejut Andri dengan jawaban Elis,langsung saja Andri jadi gregitan sama Elis di ajak bergurau tak taunya marah.

"Beii,,,,tapi kingkongnya cakepkan?awak saja pasti naksir sama dia,iyakan?"
balas Andri tak nak kalah.

"eehh cerewet betul,bisa beranak kodok,sumpah arr bisa beranak kodok,aku tak akan berani naksir sama awak,tak sudi,najis tau tak,"ucap Elis makin nyaring cakapnya.

Tiba tiba Rika muncul di saat keduanya asyik adu mulut.

"hai,,,hai,,hai,,awak berdua buat apa bergaduh?seperti monyet sama orang Utan saja?.jom,sekarang aku yang jadi wasitnya,jom,terusin seru juga,"
ucap Rika memanasi suasana.

Langsung saja keduanya adu kekuatan,tak berapa lama kelas sudah penuh sama anak anak kelas.bukanya membantu menghentikan pergaduhan tapi bikin suasana kelas makin ribut.

"jom semua tonton pertunjukan,jangan sampai di lewatkan aktraksi terhebat di tahun ini,antara mrs Elis VS Mr Andri,cepat beli tiketnya murah meriah,sayang atuk,sayang opah,,cepat cepat nanti kehabisan!"
teriak Rika sebagai juri promosi..

Perang mulut itu baru berhenti saat cikgu Rahman,cikgu psikologi masuk kelas.anak anak langsung diam.

"hih...kalian buat apa di kelas?bukanya duduk yang rapi dan tangan di lipat,saya dengar kelas ribut sangat,"tegur cikgu Rahman kesal.

"memang kita kita anak Tadika"
ucap ucong murid paling bodoh di kelas.

Cikgu Rahman langsung memandang ke arah ucong,ucong jadi kaku dan pura pura baca buku.

"Ucong awak cakap apa?"
tanya cikgu Rahman dengan mistar.

"e,,,e,,tak ada cikgu,saya tak berani?"jawab ucong berlagak Suci.

"Baik,sekarang ambil buku catatan kalian,"
kata cikgu rahman tegas.

Semua anak murid mengambil buku catatan mereka masing masing.tapi saat cikgu Rahman menulis di papan tulis masih ada juga yang ribut di belakang.

"Eh..nanti kita terussin,habis istirahat!."ucap Andri pada Elis

langsung saja Elis yang manis menulis ngebalik badanya ke belakang.

"monyet loe,siapa takut biar nanti aku jitak,kalau pantas ya di buat goringan sama sambal kacang polong,kacian deh loe,"
jawab Elis sambil memuncungkan mulutnya.

"yeii,,,seperti simata besar,"
balas Andri mengijiknya.

"ih...cakep cakepnya aku,'di bilangin mata besar,asal loe tau ya?aku itu fansnya irwansyah di film My heart,yang model terkenal itu,"bela Elis

"yeih,,,mantan awak keriput"balas Andri sinis

"enak saja keriput,kerupuk tau?"
jawab Elis sambil dan oops sebatang kapur melayang di kepala Elis.

"Aduh,,,sakit,,!"teriak Elis sambil memegang kepalanya.

Di lihatnya cikgu Rahman,sudah berkaca pinggang di hadapanya.

"Elis kalau awak tak suka belajar psikologi,keluar sana!!"
perintah cikgu Rahman marah sekali..

"e,,,e,,tak saya,saya suka cikgu,"jawab Elis malu.

"Ya sudah.."
jawab cikgu Rahman sambil berjalan ke depan menuju papan tulis.

"syukurin loe,"
ucap Andri mengarahkan bukunya ke arah Elis.

"bringsek,"
jawab Elis.

Bersambung..

¤¤¤¤¤¤¤

he he rasa x best,,kosa katanya campur aduk,ejaanya banyak salah..
Alahai..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar